Układ sklepu wpływa na konsumenta

www.shockmoda.com.pl http://www.haftinaatelier.pl/home/szaty-liturgiczne/

Okazuje się, że na nasze zachowania i na wspomniane samo zapełnianie się koszyka ma jeszcze wpływ jedna ważna kwestia, a mianowicie sam układ sklepu. Zwróciłeś uwagę ile alejek trzeba przejść, aby kupić pieczywo. Generalnie chleb, czy bułki znajdują się na końcu supermarketu, a wszystko po to, aby konsument musiał przejść praktycznie przez cały sklep.

Działa to w ten sposób, że mijając inne produkty nasz wzrok wpływa na wyobraźnie i już w głowie tworzą się ciekawe pomysły, co z czym połączyć, aby powstała ciekawa potrawa, czy przekąska i automatycznie kupujemy coś, czego nie planowaliśmy.

www.pixel-reklamy.pl

A wszystko spowodowane tylko przez układ sklepu, choć wydaje się to nieprawdopodobne, a jednak tak to wszystko wygląda. Sam układ sklepu ma jeszcze inny cel, bowiem wiele sklepów nadal pozostawia chleb przy wejściu do sklepu, aby unoszący się zapach świeżego pieczywa przywoływał pozytywne emocje, co oczywiście również powoduje, że kupujemy o wiele więcej niż zamierzaliśmy.